questions and answers to the basic derivative calculus ( soal dan jawabankalkulus turunan dasar )


Hi ... hi ... welcome to Eroniana ... how are you guys, hopefully alright!

( Terjemahan : Hai...hai... selamat datang di Eroniana ... apa kabar kalian, semoga baik-baik saja ya! )


okay ... in this post I will share with you some examples of derivative calculus problems that usually appear in exam questions...

( Terjemahan : oke... pada postingan kali ini aku akan bagikan ke kalian tentang beberapa contoh soal kalkulus turunan yang biasanya muncul dalam soal ujian. )


maybe you often wonder, why is the problem that is on the exam more difficult than the problem that we usually do when training?

( Terjemahan : mungkin kalian sering bertanya-tanya, kenapa soal yang ada pada ujian lebih sulit daripada soal yang biasaya kita kerjakan saat latihan? )


the answer to this question is ... the question being tested is basically a variation of the material that you have previously obtained plus the material you just learned...

( Terjemahan : jawaban dari pertanyaan ini adalah...soal yang diujiankan pada dasarnya merupakan variasi dari materi yang telah kalian dapat sebelumnya ditambah dengan materi yang baru saja kalian pelajari )


well, to overcome the variation of the question this time I will share with you some examples of problems that correspond to variations that you might have learned before .... hopefully it can help :)

( Terjemahan : nah untuk mengatasi variasi soal tersebut kali ini aku akan bagikan ke kalian beberapa contoh soal yang bersesuaian dengan variasi yang mungkin telah kalian pelajari sebelumnya....semoga dapat membantu )

....---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...---...

before working on the problem, it's good to look at some of the calculus rules that we will discuss this time ... here are some equations that are used ...

( Terjemahan : sebelum mengerjakan soalnya ada baiknya kita lihat dulu beberapa aturan kalkulus yang akan kita bahas kali ini...ini dia beberapa persamaan yang diguakan ...)





these equations are basic equations that are often used in derivative calculus ... and these equations become your first capital to solve basic calculus problems ... without wasting time let's look at the first problem

( Terjemahan :keempat persamaan ini merupakan persamaan dasar yang sering digunakan pada kalkulus turunan...dan persamaan-persamaan ini menjadi modal pertama kalian untuk menyelesaikan permasalahan kalkulus dasar...tanpa berlama-lama mari kita lihat soal pertama )



in this first problem the calculus technique used is equation 4 which has been shown in the previous picture ....

( Terjemahan : )

in this case we assume that there are two types of equations that exist in one place ... so we consider the two equations to be multiplications of two equations ... which if we reduce the multiplication of two equations we can use equation 4

( Terjemahan : pada soal ini kita menganggap ada dua jenis persamaan yang ada didalam satu tempat...sehingga kita menganggap dua persamaan itu sebagai perkalian dua persamaan...yang dimana bila menurunkan perkalian dua persamaan kita dapat menggunakan persamaan 4 )


okay let's move on to the next question...


yeah, it's the same as before, because the problem is a basic problem with certain variations ... so I don't think that there are many discussions for these two questions, huh ... yes there is an addition to number 2) you can use equation 3 to solve it ...

( Terjemahan : yah masih sama seperti sebelumnya soalnya merupakan soal dasar dengan variasi tertentu...jadi aku kira tidak perlu banyak pembahasan untuk dua soal ini hehehe... ya ada tambahan untuk no 2) kalian bisa gunakan persamaan 3 untuk menyelesaikannya...)


and we come to the example of the last question ... jreng jreng



yep maybe only four questions that I can share in this post ... apologize if there are some mistakes :)

( Terjemahan : yap mungkin hanya empat soal itu saja yang bisa aku bagikan pada postingan kali ini...mohon maaf bila ada beberapa kesalahan )


I hope some of these questions can help ... and in the future there will be more questions that I will share with you ... so hope you always follow Eroniana ... see you :)

( Terjemahan : aku harap beberapa soal ini dapat membantu...dan kedepannya akan lebih banyak lagi soal-soal yang akan aku bagikan ke kalian....jadi ikuti terus Eroniana ya ... Chiao...)




oh yeah...you can follow my instagram :  @eroniana99
follow yooo @eroniana99

Komentar

Postingan populer dari blog ini

How to Get Compton Equation ( Penurunan persamaan compton )

Implicit Calculus Derivative Problem and Answer ( Soal dan jawaban turunan implisit kalkulus )

Calculus derivative of chain rules, basic mathematics ( kalkulus turunan aturan rantai )